Basispakket

Administratieve dienstverlening voor ondernemers.

 

Bij het opstarten van uw onderneming komt u veel dingen tegen die geregeld moeten worden. Vragen, papieren, wetten, regels en verplichtingen.

Mifo Adviesgroep BV is erop gericht om zoveel mogelijk zorgen uit handen te nemen van ondernemers. Daarbij bespreken we samen wat Mifo Adviesgroep BV voor u verzorgt en wat u zelf wilt of kunt doen. Een nette administratie levert de eerste verdiensten op!

Wat zijn de basis principes van een administratie:

  1. Inrichting van de gehele administratie en het opzetten van de daarmee samenhangende organisatie, plus administratieve instructies.
  2. Leveren van formulieren en software als hulpmiddelen voor de administratie.
  3. Het verzorgen van de salarisadministratie en de daarmee samenhangende aangiften.
  4. Het controleren van de opgave debiteuren en crediteuren per balansdatum.
  5. Het verzorgen van de aangifte omzetbelasting.
  6. Het samenstellen van de jaarrekening met specificaties.
  7. Het verzorgen van de aangifte inkomstenbelasting van de zelfstandige ondernemer.
  8. Het samenstellen van de publicatiestukken van een besloten vennootschap.
  9. Het verzorgen van de aangifte vennootschapsbelasting van de BV.
  10. Toelichting jaarrapportage en analyse voortgang bedrijfsvoering, continuïteit en toekomst.
  11. Het verlenen van bijstand bij belastingcontroles.
  12. Het geven van adviezen met betrekking tot personeelsproblemen.
  13. Begeleiding en training.
  14. Fiscale adviezen.
  15. Juridische adviezen.

Het pakket kan natuurlijk per ondernemer worden aangepast. Het is mogelijk om de werkzaamheden te verminderen in verband met bijvoorbeeld een stuk eigen automatisering, terwijl uitbreiding van het pakket eveneens mogelijk is.

Ook kunnen wij u adviseren op het gebied van financieringen, zoals de juiste hypotheekvorm en consumptieve leningen.